BMI - Reymontsport

REYMONTSPORT.PL
Przejdź do treści

Menu główne:

BMI

Zdrowie

BMI

Body Mass Index (ang. wskaźnik masy ciała, w skrócie BMI);
inaczej wskaźnik Queteleta II) – współczynnik powstały przez podzielenie masy ciała podanej w kilogramach przez kwadrat wysokości podanej w metrach.


Dzięki BMI możemy szybko sprawdzić, czy mieścimy się w wadze optymalnej (dla naszego wzrostu), czy cierpimy na niedowagę lub otyłość. BMI jest bardzo prosty w użyciu, jest jednak dosyć niedokładnym wskaźnikiem nadwagi czy też ryzyka chorób z nią związanych. Kulturyści mogą mieć BMI wskazujące na skrajną otyłość, posiadając jednocześnie bardzo mało tkanki tłuszczowej.
Związek między wielkością wskaźnika a ryzykiem chorób różni się między populacjami o różnych proporcjach ciała. I tak wśród Azjatów ryzyko cukrzycy jest znacząco wyższe przy niższych wartościach BMI.

Oznaczanie wskaźnika masy ciała ma znaczenie w ocenie zagrożenia chorobami związanymi z nadwagą i otyłością, np. cukrzycą, chorobą niedokrwienną serca, miażdżycą. Podwyższona wartość BMI związana jest ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia takich chorób.

Oblicz swoje BMI

Oblicz swoje BMI

Twój wzrost (cm)
Twoja waga (kg)
Twoje BMI
INTERPRETACJA WYNIKÓW

< 15 - Upewnij się czy pola zostały wypełnione poprawnie! Twój wynik - Wygłodzenie. Konieczna hospitalizacja - jest to bezpośrednie zagrożenia życia.


15,1-16,6 - Wychudzenie (spowodowane zwykle przez ciężką chorobę lub anoreksję). Konieczna jest pomoc specjalisty!

16,7-18,5 - Niedowaga. Ważysz zbyt mało. Na pewno nie powinnaś korzysztać z żadnej diety! Uwaga: niedowaga może być objawem poważnych chorób, w tym chorób nowotworowych, pasożytniczych. Może również być objawem i skutkiem chorób psychicznych typu anoreksja i bulimia.


18,6-24,9 - Wartość prawidłowa. Gratulujemy. Nie musisz korzystać z żadnej diety. Jeśli mimo wszystko uważasz, że tu i ówdzie masz za dużo ciała polecamy lekką dietę, a w szczególności ćwiczenia fizyczne, np. bieganie, siłownia, pływanie, gra w siatkówkę. Ćwiczenia to najlepszy sposób na naturalne wymodelowanie ciała.

25,0-29,9 - Okres przed otyłością. Zacznij o siebie dbać! Skorzystaj z diety - może to być dieta South Beach, dieta rozdzielna czy dieta 1200 kalorii. I pamiętaj - najlepszym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów jest aktywność fizyczna. Zacznij biegać, chodzić na pływalnię, siłownię, w domu możesz wykonywać półgodzinne ćwiczenia fizyczne - to naprawdę pomaga!


30,0-34,9 - I stopień otyłości. Być może potrzebna jest pomoc specjalisty. Tego typu otyłość powoduje powstanie tzw. chorób cywilizacyjnych - cukrzycy, chorób serca, nowotworów i innych. Zacznij o siebie dbać! Skorzystaj z diety - może to być dieta: South Beach, dieta rozdzielna, czy dieta kopenhaska. Najlepiej zacznij odchudzanie pod kierunkiem dietetyka - on wskaże najlepszą metodę.


35,0-39,9 - II stopień otyłości. Twoja waga jest zdecydowanie za duża. Najprawdopodobiej potrzebna jest pomoc specjalisty.

>= 40,0 - Upewnij się czy pola zostały wypełnione poprawnie! Twój wynik - III stopień otyłości (otyłość kliniczna) - konieczna natychmiastowa pomoc specjalisty.

Interpretacja wyników pochodzi ze strony:http://bmi.westld.com
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego